FAQ

Najczęściej zadawane pytania

TAK – Jedynie osoba pełnoletnia z pełną odpowiedzialnością prawną może u nas wypożyczyć kostium po okazaniu dokumentu tożsamości ze zdjęciem. Osoba niepełnoletnia może wypożyczyć kostium bez
opiekuna wyłącznie zostawiając kaucję zwrotną za kostium, która jest ustalana indywidualnie dla danego kostiumu. Nie akceptujemy upoważnień pisanych przez rodziców dla dzieci.

Przy wypożyczeniu niezbędne jest okazanie aktualnego dokumentu tożsamości ze zdjęciem w oryginale takiego jak dowód osobisty, prawo jazdy, paszport. Nie akceptujemy zdjęć oraz kserokopii dokumentu.

NIE – Przy wypożyczeniu kostiumu nie pobierana jest kaucja jeśli klient przedstawi przy wypożyczeniu
swój aktualny dokument tożsamości ze zdjęciem i jest osobą pełnoletnią.

TAK – przy wypożyczeniu samych rekwizytów pobierana jest kaucja zwrotna ustalana indywidualnie przez pracownika przy wypożyczeniu i wynosząca orientacyjną wartość danego rekwizytu. Może to być kwota od 10 do kilkuset złotych. Kwota ta jest zwracana klientowi niepomniejszona w sytuacji zwrotu rekwizytów w terminie oraz w stanie niezmienionym do pierwotnego.

Kostium można wypożyczyć na dowolnie długi okres czasu, jednak związane jest to ze wzrostem ceny za wypożyczenie. Podstawowe wypożyczenie tzw. umowna doba obejmuje odbiór dzień przed imprezą i zwrot dzień po niej w godzinach naszej pracy. Do okresu wypożyczenia nie wliczamy dni, w których Wypożyczalnia strojów jest nieczynna np. wypożyczenie w piątek ma termin zwrotu w poniedziałek. Każde wypożyczenie na okresy nie przewidziane cennikiem są wyceniane indywidualnie dla każdego wypożyczenia.

TAK – większą część roku rezerwujemy wszystkie kostiumy. Można tego dokonać z dużym wyprzedzeniem czasowym. Dokładne zasady rezerwacji znajdą Państwo w zakładce REZERWACJE. (odnośnik) Rezerwacji indywidualnej można dokonać telefonicznie lub osobiście. Nie prowadzimy rezerwacji kostiumów dla dzieci jedynie w okresie karnawału (od Sylwestra do Ostatków).

Może dziwnie to zabrzmi, ale wyłącznie ze względu na nasz szacunek dla klienta i jego dziecka. W okresie karnawału nie jesteśmy w stanie monitorować ruchu kostiumów w związku z jego dużym nasileniem oraz faktem, że kostiumy nie zawsze oddawane są w ustalonym z nami terminie. My za punkt honoru stawiamy sobie zagwarantowanie klientowi dokładnie tego, co sobie zarezerwował i na co się nastawił. Poza karnawałem jest to możliwe. W nasilonym okresie karnawałowym nie mamy takich możliwości technicznych. Znamy historie, gdzie klient rezerwował gdzieś kostium, a w chwili odbioru otrzymywał informację, że niestety nie jest on dostępny. Dla nas są to sytuacje niedopuszczalne.

W pierwszej kolejności odsyłamy Państwa do zakładki ROZMIARY. W przypadku jakichkolwiek kłopotów prosimy o kontakt z nami. Dołożymy wszelkich starań, aby pomóc jak
najdokładniej określić rozmiar i tym samym właściwie dobrać kostium.

NIE – Przy wypożyczeniu klient podpisuje odpowiedzialność za powierzone mu mienie i spisywane są dane z jego dokumentu tożsamości. Wartość naszych kostiumów jest bardzo duża. W niektórych przypadkach np. sukni barokowych sięga nawet kilku tysięcy złotych. Dlatego nie możemy sobie pozwolić na tego typu współpracę. Kostiumy wypożyczane wysyłkowo zazwyczaj są niewielkiej wartości.

Zniszczenie jest oceniane przez pracownika w momencie zwrotu i naliczana jest kwota pozwalająca na pokrycie szkody. Każda szkoda wyceniana jest indywidualnie dla konkretnej sytuacji. Ze względu na wysoką jakość naszych produktów, a co za tym idzie wytrzymałość tkanin, tego typu sytuacje są dość rzadkie. Niemniej jednak jeśli się zdarzają zazwyczaj są to kwoty nie przekraczające 50 złotych. Nie wykluczamy jednak sytuacji poważniejszych.

W momencie wypożyczenia klient podpisuje odpowiedzialność za powierzone mu stroje. W sytuacji zagubienia kostiumu klient zmuszony jest pokryć koszty z tym związane i uiścić równowartość zagubionych elementów. W przypadku całych kostiumów kwoty te mogą sięgać kilku tysięcy złotych. W przypadku rekwizytów od kilku do kilkuset złotych. Wycena strat dokonywana jest przez pracownika Wypożyczalni w momencie zwrotu.

W przypadku przedłużenia wypożyczenia zostanie naliczona dodatkowa opłata w momencie zwrotu zgodnie z cennikiem. W przypadku długotrwałego braku zwrotu kostiumu oraz braku możliwości skontaktowania się pracownika Wypożyczalni z klientem sprawa zostaje zgłoszona na policję jako przywłaszczenie mienia.

Uwielbiamy wyzwania, dlatego jeśli masz pytania - dzwoń!!
Pomożemy i doradzimy